Wycieczka do Krakowa
W dniu 14.06.2012r. o godzinie 6.00 rano pojechaliśmy na wycieczkę do Krakowa. Naszymi opiekunkami były panie: mgr inż. Urszula Sznerch i mgr Jadwiga Dąbrowska. Podróż była przyjemna, a do Krakowa dotarliśmy ok. 9.30. Miasto przywitało nas strugami deszczu. Najpierw udaliśmy się na Wawel, gdzie zwiedziliśmy katedrę z grobami królów polskich oraz weszliśmy na wieżę, aby zobaczyć Dzwon Zygmunta, który dzwoni w ważnych dla Polski chwilach. Z góry podziwialiśmy piękną panoramę miasta. Następnie poszliśmy do kościoła oo. Franciszkanów. Potem powędrowaliśmy na Rynek. Obejrzeliśmy Kościół Mariacki i zobaczyliśmy piękny, drewniany ołtarz Wita Stwosza. Podziwialiśmy zabytkowe Sukiennice oraz wysłuchaliśmy hejnału. Teraz mogliśmy zjeść coś ciepłego.

Następnym punktem wycieczki był Ogród Doświadczeń. Tam zobaczyliśmy wiele ciekawych eksperymentów. Pani wytłumaczyła nam działanie różnych urządzeń i każdy miał okazję je wypróbować. Jedna z naszych koleżanek przełamała prawa fizyki. Podczas eksperymentu „Pchanie skrzyni” udało się jej ją przepchnąć. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem. Próbowali również chłopcy, ale żadnemu z nich to się nie udało. Wieczorem, zmęczeni pojechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej na obiadokolację i nocleg.

Kolejnego dnia o 8.00 zjedliśmy śniadanie. Potem zwiedzaliśmy sanktuarium Maryjne, weszliśmy na Górę Żar i udaliśmy się do Krakowa. Odwiedziliśmy Park Edukacji Narodowej. Tam dowiedzieliśmy się dużo o życiu i zwyczajach mieszkańców całego świata. Braliśmy udział w warsztatach „Życie w afrykańskiej wiosce”. Najpierw podzieliliśmy się na cztery grupy i rywalizowaliśmy ze sobą w różnych konkurencjach: znajdowanie państw na mapie, przenoszenie wody w kubku. Było bardzo zabawnie i ciekawie! Potem udaliśmy się do manufaktury „Ciuciu”. Zobaczyliśmy, jak robi się ręcznie cukierki. To bardzo pracochłonny proces. Przed wyjazdem zjedliśmy obiad.

O godzinie 17.00 pełni wrażeń udaliśmy się w podróż powrotną. Do Rzeszowa dotarliśmy ok. godziny 20.30.
To była wspaniała wycieczka. Dowiedzieliśmy się wiele o historii Krakowa, doświadczaliśmy praw fizyki i poznaliśmy życie mieszkańców na różnych kontynentach. Było cudownie!